duminică, 6 ianuarie 2008

Si iar tiganii....

Tigan - termen care provoaca mila, dispret, ura si de cele mai multe ori nevoia sa rostesti o injuratura. Exista totusi pentru multi o deosebire clara intre "rom" si "tigan". In conceptia multora(printre care ma aflu si eu), tigan reprezinta acel personaj dizgratios care scuipa pe strada, are lant mai gros decat zgarda unui rottweiler, conduce de obicei un bmw sau mercedes, te bate pe strada fara motiv, poarta Prada, s.a.m.d. Am exagerat cu siguranta dar poate faptul ca stau in Craiova si statistic vorbind, aici se afla o mare parte din ei(sic, sic ca voi nu aveti) ,contribuie in acest sens. Va povestesc doaro intamplare ce a avut loc acum cateva zile:

eu, in tramvai, dimineata, spre servici. Undeva in spatele meu, 2 tigani(ma rog, 2 barbati cu burta, rasi in cap, ceafa groasa, limbaj plin de mancati-as si p*la mea....poate doar pareau tigani). Apar controlorii....sunt 2 barbati pe la 30 ani. Cei 2 din spatele meu incep sa vorbeasca: "bah vere ce facem mancati-as....ca nu avem bilet". Celalalt raspunde nervos si pe un ton de profesor care vrea sa transmita un mesaj intregului amfiteatru: "pai si ce daca bah! ce o sa ne faca? sa imi deie amenda? orfanul asta? mie?...pai il tai bah....". Evident, spectacolul tipic romanesc incepe...toti au auzit, se uita la cei 2, ... si asteapta. Controlorii au auzit si ei....nu schiteaza insa nimic.....atmosfera de cinematograf...toti cu gura cascata asteptand sa vada justitia facandu-si datoria. Lucru care nu se intampla...toti sunt controlati la sange, o batranica primeste mustrari verbale cum ca nu ar fi compostat corect, controloru' isi face datoria cu exces de zel. Pana ajung in spate....cand probabil, presati de timp si vrand sa sara in urmatorul tramvai sa prinda oameni fara bilet, decid sa nu mai controleze pe cei 2 burtosi. Probabil si-au inchipuit ca sigur au abonament si nu are rost sa ii mai intrebe. Evenimentul nu are nici o importanta dar reflecta oarecum atitudinea oamenilor. Pana la urma totul e relativ ... asa cum controlorii nu i-au verificat de bilete, asa si politia rutiera ii lasa in pace, jandarmii se uita in alta parte, etc. Ce sa mai zic? No comment!

Niciun comentariu: